Tijdens de jeugdboekenmaand mochten de kinderen zelf een boek maken. We leerden eerst hoe een boek wordt gemaakt en nadien gingen we zelf aan het werk. 

We schreven eerst het verhaal. Nadien maakten we tekeningen bij het verhaal. Daarna hebben we alles op de computer gezet door de tekeningen in te scannen. Als laatste spraken we onze tekst in bij elke tekening. 

We moesten goed samenwerken, luisteren, overleggen... Zo kwamen we tot mooie resultaten. Wauw!

Kijkboek : De gelaarsde kat.

Kijkboek : Kol is bang.

Kijkboek : Roodkapje.

Kijkboek : De klas van 2A.

 

In het thema van de jeugdboekenmaand moesten we dromen van een uitvinding die de wereld beter en mooier zou maken. Die uitvinding probeerden we ook te maken in het klein met wegwerpmateriaal.

Iedereen mocht zijn uitvinding voorstellen aan de klas en tonen hoe die werkt. Wat een originele en knappe uitvindingen dat de kinderen hebben gemaakt.

Proficiat aan alle uitvinders!!!

Foto's.

 Foto:  Foto:  Foto:  Foto:  Foto:

 

 

Vandaag kregen we bezoek van een auteur/illustrator : Hilde Schuurmans.

De kinderen mochten zelf fantaseren over een dier. We noemden ons dier Hutseklutser, gekozen door Oona. 

Ze vertelde ook eigen verhalen : 'Anders' en 'Ik wil bij jou zijn'. Tegelijkertijd tekende ze heel wat mooie dingen en gebruikte ze illustraties uit de boeken. Wat mooi ! 

Dankzij het oudercomité konden wij van deze auteurslezing genieten. Bedankt!!

Foto's 2LO.

Foto:  Foto:

 

In het tweede leerjaar werkten we met de hele klas samen aan het toneelstuk 'Paniek in het kasteel'. 

Iedereen had een taak in het toneel. We hadden een regisseur, een verteller, acteurs, souffleurs en decorbouwers. 

Het eerste leerjaar kwam kijken naar ons toneelstuk en vond het heel mooi. Het was een succes !!

Foto's 2B.

Foto's 2A.

Filmpje 2A.

 

Foto Foto  

Foto:

Vandaag was het de Nationale Pyjamadag van Bednet. We trokken onze pyjama aan naar school. Op die manier steunen wij de kinderen die niet naar school kunnen gaan en die ziek in hun bed liggen. 

Foto's.

Foto:  Foto:

Foto: