Deze week kwamen papa's van 2 kinderen uit het zesde leerjaar in de klas hun voorleestalenten showen. De papa van Noortje las voor uit een boek waarbij we werden meezogen in het verhaal van Anne Frank. De papa van Mats koos voor een verhaal over de vluchtelingencrisis en dat geschreven op maat van de kinderen. Beide verhalen waren enorm boeiend om naar te luisteren! Wat was het stil in de klas. Bedankt papa's!!

Voor foto's, klik hier.

Het zesde leerjaar kreeg dinsdag Bart over de vloer. Bart is agent en zal ons doorheen dit schooljaar meer leren over het M.E.G.A.-project. Dat staat voor: 'Mijn Eigen Goede Antwoord'. In dit project leren we onder meer omgaan met verschillende soorten druk en maken we ook kennis met technieken om assertief te zijn. In deze eerste les, hadden we het vooral over veiligheid. Ook cybercrime kwam hierbij ter sprake. De kinderen luisterden heel geboeid! 

Voor foto's, klik hier.

In het zesde leerjaar hielden we een boekenkring. Daarbij maakten we elkaar warm voor boeken. We stelden ons boek op een creatieve manier voor. Sommige kinderen maakten een affiche of een memoryspel. Anderen lazen een spannend stukje voor uit hun boek. Al gauw kregen de juffen de vraag of dit nog eens georganiseerd kon worden. Een mooiere vraag konden we ons niet inbeelden!! Top!

Voor foto's klik hier en hier.

De kinderen van het zesde leerjaar leerden hun pete- of metekind hoe ze een armbandje moeten maken. En wat ging dat goed! De kinderen van het 3de leerjaar gingen allemaal, dankzij de deskundige uitleg van hun peter of meter, naar huis met een mooi macramé armbandje!

Voor foto's, klik hier.

In het kader van de digitale week, werkten de kinderen van het zesde leerjaar rond veilig internetten. 

In groep kregen ze enkele opdrachten waarbij ze dienden na te denken over internetgebruik. Het kiezen van een veilig wachtwoord, nadenken over wat echt en niet echt is op het net en cyberpesten waren enkele van de vele onderwerpen die aan bod kwamen. Als de kinderen alle opdrachten goed hadden uitgevoerd, kregen ze twee puzzelstukken. Met al die stukjes konden ze dan een puzzel maken waarbij een extra tip verscheen. De kinderen leerden heel wat bij!

Voor foto's, klik hier.